vrijdag 19 december 2008

Een week vol contrasten

Mijn zevende week begin ik met een bezoek aan de huisarts. Ik heb al gans de week heel veel uitslag op mijn gezichtje en hoofd. Volgens de dokter is deze het resultaat van een extreme allergische reactie op iets dat mama heeft gegeten. Heel vervelend voor mama, want zij durft nu bijna niets 'mogelijks verdacht' meer eten. Er zou geen sprake zijn van een koemelkeiwit- of soja-allergie, maar voor de zekerheid probeert mama toch even de eliminatie/provocatietest uit.






Ik ben een echte metrosexuele man aan het worden. Voor mijn huidje heb ik een dagcrème en een nachtcrème voorgeschreven gekregen, ook een speciale shampoo voor mijn melkkorstjes en speciale badolie.






Woensdag wordt ik weer eens gewogen door de mevrouw van Kind & Gezin, ik weeg nu 4,490 kg. Mooi bijgekomen. Maar zelf ben ik niet zo gelukkig. Ik huil al een paar dagen heel veel en wil overdag niet meer slapen. Een bezoekje aan de pediater dringt zich op. Ze denkt dat ik mogelijk last heb van reflux.






Vrijdag gaan we langs bij mama's collega's op het werk, waar het afscheid van twee collega's wordt gevierd, met een schuimwijndegustatie. Ik kan niet proeven, want ik slaap praktisch de hele tijd door in mijn maxicosi. Thuis slaap ik nooit zo lang door, maar met het geroezemoes van mama's collega's op de achtergrond lukt dat best. Ik word wakker om te drinken wanneer mama mij haar bureau toont. Ook later thuis ben ik flink, ik slaap in de vooravond zonder problemen en lach tijdens mijn wakkere uurtjes. Mijn slecht humeur lijkt voorbij te zijn.

Geen opmerkingen: