zondag 4 januari 2009

Mijn eerste reis naar het buitenland

Nederland is wel niet zover, maar het blijft buitenland! Lekker slapen in de auto en helemaal wakker wanneer we aankomen in Amstelveen. We bezoeken er de tentoonstelling van de Neue Leipziger Schule in het Cobra Museum. Ik vind het wel leuk in de cafetaria.





Papa is grote fan van deze kunststroming. Ik ben voor de eerste keer wakker tijdens een bezoek aan een museum. Ik kijk naar de kleurige werken en vind ze, net als papa, wel mooi.













We overnachten in een hotel in Haarlem. Ook daar heb ik het opperbest naar mijn zin.










De kamer wordt in geen tijd Milo-vriendelijk gemaakt.








Tijdens het avondeten in het hotel val ik in slaap en ook de volgende dag tijdens het ontbijt laat ik mama & papa rustig eten. Papa geniet er duidelijk van.



In Haarlem gaan we naar een expo in de Hallen, een mooi gerestaureerd gebouw. Hier kijken we naar schilderijen van Dirk Skreber, maar er zijn ook foto's van Jürgen Teller en filmpjes van Martha Colburn te zien.


Een wandeling doorheen het beeldige Haarlem sluit het geslaagde weekend af.

Geen opmerkingen: